حكاية الزب والكس اللي كشفها دكتور عماد وكولن بول

أخيرا هرتاح من الشغلانة المهببة دي
مش هكوي ثاني
فوزي بيه عاوزني اكون السواق الخاص بتاعه
بصراحة أجدع مسيحي عرفته في حياتي ومراته أجدع مسيحية
الإثنين دول عمري مش هنسي جميلهم في
فوزي بيه بيعاملني زي صديق وأنا مكوجي على اد حالي
العيب الوحيد فيهم انهم على صداقة مع ابن الشرموطة مرقس عزيز والخول مكاري يونان
وطبعا انا حكيت حكايتهم قبل كده وقلت لكم انهم بينيكو بعد
مكاري شفته وهو بيحط الصليب في طيز مرقس عزيز لما جاء مصر بالسر
المهم انسي اولاد الشرموطة دول
انهارده كنت بسوق فوزي بيه وكان معانا القس بطرس سلامة
قلت في نفسي أساله على موضوع حبيبي مد زبه من الخرم فوجعني كسي
بس قلت في نفسي يا واد متزعلش فوزي بيه
ايه بقي حكاية حبيبي وزبه وكسها اللي وجعها
زي مقلتلكم كده انا يادوبك بفك الخط بصعوبة
بس اقدر اقولكم اللي انا سمعته من غرفة دكتور عماد البالتوكية
يعني اللى انا فهمت من دكتور عماد وكولن بول
اصل هم اللي كانوا بيقطعوا الكتاب الوسخ بتاع الخرفان
الخرفان يعني النصارى خذوا بالكم طبعا معدى فوزي بيه
المهم
في نشيد الانشاد الحتة اللي بتقول حبيبي مد الهباد دي
في الأصل اليهودي مكتوب حبيبي مد زبه وكسي وجعني
ده اللي انا فهمته من كولن بول ودكتور عماد
والجماعة المسيحيين زعلانين جدا من كشف الفضيحة دي ونازلين شتايم في صوملنو
معرفش ايه دخل صوملنو في الموضوع
واللي اعرفه انهم بخافوا من كولن بول ودكتور عماد
بصراحة حاجة تجنن
مش عارف ازي النصارى ناشيين ورا كتاب بيتكلم عن راجل بيحط زبه في الباب وكس الشرموطة بيوجعها
بيوجعها يعني الراجل زبه كبير
كتاب بصراحة نجس وكله وساخة
وهوعدكم بحاجة
وهي اني هسأل القمص مكاري يونان لما ييجي يزور فوزي بيه
ومش هيخبي علي
اصله عارف اني شفته وهو بيحط الصليب في طيز مرقس عزيز
ده بيضحك ويقولي تفتكر حد هيكذب كاهن ويصدق مكوجي
خلاص مبقيتش مكوجي يا مكاري يا خول

اترك رد

